MALO BY ZÁLEŽAŤ NA DOBREJ KÁVE AJ HOTELOM A REŠTAURÁCIAM?

MALO BY ZÁLEŽAŤ NA DOBREJ KÁVE AJ HOTELOM A REŠTAURÁCIAM?

Dobrá káva je základom dobrej kaviarne. Prečo by ale malo záležať na dobrej káve aj hotelom a reštauráciam?

Kto sa pohybuje v gastronómii, ten už určite zaznamenal stúpajúci trend pitia kvalitnej a chuťovo zaujímavej kávy. Pražiarne káv sa na Slovensku pomaly rozrastajú a rozkvitajú. Nadšenci učia ľudí vychutnávať dobrú kávu. V kníhkupectvách sa množia knihy o kávových zrnách aj o samotnom kávovom nápoji. Organizujú sa kávové festivaly, kurzy školenia, píšu sa internetové články a podobne. Reštaurácie a hotely akoby mali pocit, že káva sa týka iba kaviarní.

Kvalitné reštaurácie, pivovary aj hotely majú vyšperkované všetko do najmenších detailov, no káva akosi medzi ne stále nepatrí. A už sa naozaj pri všetkých knihách, kurzoch a festivaloch niet na čo vyhovárať. Raňajková káva v hoteloch mala doteraz najhoršiu povesť. Pritom raňajky sú pre hotely jednou z najdôležitejších priorít. „Veď káva slúži len na povzbudenie a káva chutí len ako káva“. Káva môže mať až 1500 chutí a vôní, pričom víno nemá ani polovicu. Od ovocných tónov, cez orieškové až po jemné tóny tabaku.

Ak sa prevádzky snažia urobiť niečo, čím prekvapia zákazníka, môžu tak urobiť práve kávou. Nemusí to byť svetlo pražená káva z plantáže o piatich farmároch z Kolumbie, ktorá má ovocnú chuť a stojí o 10eur viac. No úplne postačí, ak vaša káva nebude mať trpkú, horkú zvieravú chuť, ktorú je potrebné zapiť 3dcl vody. Treba si vybrať kávu, ktorá nie je mastná a spálená. Kávu, ktorú keď vypijete žalúdok nezataží, ani nevytvorí kyselinu. Správne napraženú, čerstvú a chuťovo príjemnú kávu.

AKO NA TO ?

Vygooglite si väčšieho slovenského pražiara a vypýtajte si od neho univerzálnu zmes, ktorá nikoho neurazí plus rady k tomu, ako správne kávu pripraviť. Pretože kvalitnú a dobrú kávu môžete zlou prípravou naozaj pokaziť. Prví ľudia, ktorí vám poďakujú budú vaši zamestnanci, pretože im zrazu z kávy prestane byť ťažko. Potom sa pridajú aj vaši zákazníci.

To je všetko. A zrazu, keď príde zákazník a opýta sa akú máte na mlynčeku kávu, neostane obsluha iba tak stáť a tváriť sa, že táto otázka patrí skôr do kaviarne. Káva nie je zbytočná. Je to čerešnička na torte. Po skvelom jedle skvelom pive, prichádza na koniec výborna káva s dochuťou orieškov alebo horkej čokolády. Tomu sa hovorí bodka na záver.

No Comments

Post a Comment